میانبرهای مرور وب برای همه مرورگرها.میانبر های کاربردی وب
انجام پروژ های ساختمانی ، کاشی و سرامیک ، سنگ و نما ، سیمانکاری ، نازک کاری و سفت کاری
موضوعات
نويسندگان
ديگر موارد
میانبرهای مرور وب برای همه مرورگرها.میانبر های کاربردی وب

 

 

میانبرهای کاربردی وب

 

عنوان عملیات در محیط دکمه دکمه2 دکمه3 امتیاز پر کاربردی توضیح
بستن یک برگه همه ی مرورگرها

کلیک میانی

موس روی

زبانه ی برگه

    5 گاهی کلیدهای ماوس هم می تونن کارتون رو ساده تر کنن. به عنوان مثال فشردن کلید میانی ماوس که به اصطلاح میدل باتن گفته میشه وقتی که نشانه گر شما روی یکی از عنوان تب ها قرار گرفته باعث بسته شدن اون تب میشه.

بازگردانی برگه ی

بسته شده

همه ی مرورگرها CTRL T Shift 5 تا حالا شده موقع کار در اینترنت یک برگه یا همون تب رو اشتباها ببندید؟ یه میانبر بسیار عالی ، بازیابی آخرین برگه ایه که بسته شده. در حقیقت گاهی مجبور میشید آخرین تب باز شده که به اشتباه یا به هر دلیلی بسته شده رو باز کنید، در این شرایط ctrl+shift+t میتونه این کارو برای شما انجام بده.

بازکردن یک لینک

در زبانه ی جدید

همه ی مرورگرها

کلیک میانی

موس روی

لینک مذکور

    5 یه حرکت فوق العاده پرکاربرد با ماوس اینه که میتونیم برای باز کردن لینک ها در تب های جدید، از فشردن همزمان کلید کنترل و کلید چپ ماوس استفاده کنیم.

باز کردن یک لینک

در پنجره جدید مرورگر



همه ی مرورگرها Shift کلیک چپ ماوس   5 اگر هم نیاز باشه که لینکی رو نه در تب جدید بلکه در پنجره ی جدید مرورگر باز کنیم باید از مجموع کلید شیفت و کلید سمت چپ ماوس استفاده کنیم
برگه ی(زبانه) بعدی همه ی مرورگرها CTRL Tab   4 فشردن همزمان کلید کنترل و کلید تب شما رو به برگه بعدی منتقل می کنه و گرفتن کلید شیفت عکس این عمل رو انجام میده.
برگه ی(زبانه) قبلی همه ی مرورگرها CTRL Tab Shift 4  
بستن یک برگه همه ی مرورگرها CTRL W   4 برای بستن یک برگه یا صفحه ای که در حال نمایش هست میتونید به سادگی با فشردن کلید های ctrl+w به صورت همزمان و یا کلیدهای کنترل و F4 این کار رو انجام بدید.

بازکردن یک لینک

در زبانه ی زیرین

همه ی مرورگرها کلیک چپ ماوس CTRL   4  
باز شدن صفحه خانه همه ی مرورگرها Alt Home   4 جا داره اشاره ای کنیم به کلید های Alt+Home. این ترکیب به شما کمک میکنه صفحه ای رو که بعنوان هوم پیج انتخاب کردید و یا پیش فرض خود مرورگر هست باز بشه.

جستجو در مطالب

صفحه باز شده

همه ی مرورگرها CTRL F   4 اما برای جستجو در محتوای صفحه ای که رو به روی شما باز هست، میتونید از ترکیب کلیدهای کنترل و F یا کلید F3 استفاده کنید، مثلا برای پیدا کردن کلمه ی سیب در یک صفحه، کافیه که از این ترکیب استفاده کنید و در قسمتی که باز می‌شه این کلمه رو بنویسید، همچنین اگه کلمه ی سیب چند بار در صفحه تایپ شده باشد با فشردن کلید های Ctrl+G و یا F3 کلمه ی سیب بعدی و یا با Shift+F3 کلمه ی سیب قبلی رو پیدا میکنید.

جستجو در مطالب

صفحه باز شده

همه ی مرورگرها F3     4 اما برای جستجو در محتوای صفحه ای که رو به روی شما باز هست، میتونید از ترکیب کلیدهای کنترل و F یا کلید F3 استفاده کنید، مثلا برای پیدا کردن کلمه ی سیب در یک صفحه، کافیه که از این ترکیب استفاده کنید و در قسمتی که باز می‌شه این کلمه رو بنویسید، همچنین اگه کلمه ی سیب چند بار در صفحه تایپ شده باشد با فشردن کلید های Ctrl+G و یا F3 کلمه ی سیب بعدی و یا با Shift+F3 کلمه ی سیب قبلی رو پیدا میکنید.
زوم روی صفحه همه ی مرورگرها CTRL + - 4 راجع به زوم کردن هم صحبت کنیم که میتونیم از ترکیب کلید کنترل و + یا کنترل و چرخوندن کلید میانی ماوس به سمت بالا روی صفحه زوم کرد. و برای عمل عکس هم همونطور ، با فشردن کلید کنترل و - یا کنترل و چرخوندن کلید میانی ماوس به سمت پایین این کار رو انجام داد.

بازکردن یک لینک در

زبانه ی جدید

همه ی مرورگرها کلیک چپ ماوس Shift   3  
Back & Forward همه ی مرورگرها Alt کلیدهای مکان نما   3 ترکیب کلید alt با کلیدهای مکان نما می تونه جایگزین خوبی برای back و forward باشه. گزینه‌هایی که شما رو به صفحه قبل و بعدی که دیدید هدایت می کنن.
Back  همه ی مرورگرها
لطفا نظرات وپیشنهادات خود را اعلام بفرمایید در صورت تمایل مطالب شما هم با نام خودتان منتشر میشود
تعداد بازديد از اين مطلب: 15870
|
امتياز مطلب : 0
|
تعداد امتيازدهندگان : 0
|
مجموع امتياز : 0

نويسنده : بهروز
تاريخ : جمعه 19 ارديبهشت 1393
نظرات
مطالب مرتبط با اين پست
مي توانيد ديدگاه خود را بنويسيد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


صفحات
آرشيو مطالب
مطالب تصادفي
مطالب پربازديد